Kymco je za 2023. svome maksi skuteru AK 550i u naziv modela dodao ‘Premium’. Ne bez razloga, jer opremljen je inteligentnim ABS-om za krivine, električno podesivim vizirom, grijanjem u ručkama, modovima vožnje, mogućnosti umrežavanja… I pored bogatog paketa opreme, i dalje je cjenovno povoljniji od svoga uzora iz Zemlje izlazećeg sunca.
Otkud uopše naziv AK? Iako nas neodoljivo asocira na legendarnu automatsku jurišnu pušku, Kymco se prilikom lansiranja svog najvećeg maksi skutera 2017. godine ipak vodio drugim mislima. Naprimjer, onim slavljeničkim, jer u toj je godini tajvanski proizvođač obilježio 50. godina poslovanja. Stoga je AK 550i prezentiran kao ‘Anniversary Kymco’, tj. jubilarni model marke.
AK 550i je već šest godina na tržištu, i danas baš kao i tada, cilja istu metu na istoj udaljenosti – Yamahu T-max! Tajvanici pri tom nisu bili inspirirani samo komercijalnim uspjehom T-maxa – najmaksi skuter iz Iwate bio je i očiti tehnički predložak. Da, oba maksi skutera imaju paralelni twin motor koji je smješten unutar aluminijskog okvira, variomatski prijenos, završni prijenos putem zupčastog remena i točkove/gume identične veličine i dimenzija. I vanjske su im dimenzije slične, baš kao i ergonomija, a obje marke kao da vode ‘utrku u naoružanju’ kada su u pitanju oprema i sigurnost.
U redu, ima li u tolikoj sličnosti uopše mjesta za razlike? Od samog početka Kymco je bio povoljnije cjenovno pozicioniran, a situacija niti danas nije drugačija. AK 550 i Premium – kako ga Kymco danas naziva – košta čak 4354 eura manje od T-maxove top-izvedbe Tech Max, te 2254 eura manje od njegove bazne izvedbe.
A što sve AK 550i Premium nudi izuzev povoljnije cijene? Krenimo redom. Znamo da u klasi premium skutera, pogotovo na domaćem tržištu, treba ponuditi jako puno da bi kupce pridobili pod svoje okrilje. Nekada čak niti to nije dovoljno, što zorno ilustrira primjer BMW-a C 650 koji je ‘slomio zube’ upravo na T-maxu, te je kao model naposljetku i ugašen.
Novi AK 550i Premium očigledno igra na kartu bogate serijske opreme: tempomat, modovi vožnje ‘rain’ i ‘power’, električno podesivo vjetrobransko staklo (raspon 8,5 cm), grijane ručice (tri stupnja intenziteta), umreženost putem internog sustava NOODOE i keyless. Ovaj bogati paket opreme ne samo da znatno povećava komfor, već nudi i pristojnu dozu varijabilnosti koja vam je potrebna za prilagodbu u određenim uslovima vožnje.
Prije nego što dođemo do iskustava iz vožnje, moramo na trenutak analizirati i tipična obilježja skutera koja itekako mogu utjecati na odluku o kupovini. Ispod sjedala s podesivim naslonom (koje je na visini od 790 mm) nalazi se prostrani pretinac koji nudi dovoljno mjesta za smještaj integralne kacige i nešto opreme. Tu su i dva pretinca za rukavice/dokumente, uključujući i mogućnost punjenja na USB-ulaz. Po želji se može naručiti i nosač za top-case.
Tipično za sportske skutere, AK 550i Premium ima relativno visok središnji ‘tunel’, što otežava penjanje/silazak. Zauzvrat, međutim, dobivate maksi skuter iznenađujuće vozne dinamike. Kymco se oslanja na aluminijski okvir s odgovarajućom stražnjom alu-viljuškom. Gotovo horizontalni položaj direktno montiranog monoamortizera u kombinaciji s fino podešenom USD-viljuškom rezultira širokim upotrebnim rasponom. Da, AK 550i Premium je sportski nastrojen, no u isto vrijeme i udoban.
Dugi međuosovinski razmak od 1580 mm osigurava uzoritu stabilnost na pravcu, dok je vožnja u krivinama također užitak i zabava. Jer, Kymco AK 550i Premium doista ima potencijala, kako po pitanju ciklistike tako i pogonskog motora. Tajvanski paralelni twin motor zapremine 550 ccm je s 51 KS (pri 7500 o/min) i 51,5 Nm (pri 5750 o/min) najsnažniji u Kymcovom portfoliju. Naravno, ovo su performanse u modu ‘power’, dok u kišnom načinu rada snaga pada na 46,5 KS i kombinuje se s vrlo ranom intervencijom kontrole proklizavanja. Budući da na Krku toga dana nije padala kiša, nismo je imali prilike isprobati u adekvatnim uvjetima, no na gasu se osjeća skromnija isporuka snage.
A snaga se na stražnji točak, direktno i učinkovito, prenosi preko nazubljenog remenskog pogona – AK 550 po navodima proizvođača postiže najvišu brzinu od 160 km/h. Etape na autoputu stoga ne bi trebale biti nikakav problem, iako tempomat dopušta maksimalnu brzinu od 130 km/h. Potrošnja? U kombinaciji magistrale i urbane vožnje smo prema putnom računaru mjerili 4,2 l/100 km, što je čak ispod deklarisane fabričke vrijednosti (4,6 l/100 km).
Težnja ka premiumu nije samo dosljedno primijenjena na opremu, Tajvanski proizvođač također se jako potrudio kada su u pitanju pojedinačne tehničke komponente. Poput npr kočnica. Naprijed su ugrađena dva valovita kočiona diska promjera 270 mm s radijalno montiranim čeljustima iz Bremba, dok se nazad nalaze valoviti disk od 260 mm i plivajuća čeljust. Ugrađen je i takozvani ‘Advanced Intelligent Braking System’ ili skraćeno AIBS.
Ovo je zapravo ABS za krivine (Cornering ABS), koji su zajedničkim snagama razvili Kymco i Brembo, što AK 550 čini prvim maksi skuterom s takvim naprednim sistemom. Tokom naše testne vožnje nikada nismo morali osjetiti draži intervencije ABS-a, ali smo se itekako uvjerili u snažan učinak Brembovih komponenti. Zapažanja: jasno postavljena točka pritiska, fino doziranje, progresivan učinak. Bogati paket opreme, dinamika, odlične kočnice, niska potrošnja, i iznad svega komfor – ovi su atributi već krasili i prethodnika, a u potpunosti važe i za Kymco AK 550 Premium. I to uz cijenu koja je osjetno niža od glavnog i jedinog konkurenta na tržištu.
KOMPLETNE TEHNIČKE PODATKE MOŽETE POGLEDATI KLIKOM OVDJE